Onderwijsresultaten
Resultaten op basis van referentieniveaus
2020-2021: 78,8
2021-2022 : 80,7
2022-2023: 73,7
Uitstroomtabel

IEP toets
Toelichting op de resultaten
De IEP is in vergelijking met de Cito opbrengsten van de midden meting van januari beter gemaakt. Er is vanaf januari vooral ingestoken op op de basisvaardigheden van spelling, rekenen en begrijpend lezen.We hebben de volgende interventies ingezet spelling dictee, lezen; boekpromotie, leesbevordering, "Yoleo" lezen is ingezet, er zijn aansprekende tijdschriften gebruikt. Dagelijks werd er door iedere leerling een half uur gelezen.We hebben hierin samen opgetrokken met ouders, die ook thuis extra zijn gaan lezen. Voor rekenen zijn we afgelopen jaar overgestapt op een nieuwe methode Pluspunt Hierbij is implementatie begeleiding ingezet om de nieuwe methode te leren kennen en te leren gebruiken zoals deze bedoeld is. We verwachten dat de rekenresultaten daarmee ook omhoog zullen gaan.
De IEP-resultaten zijn passend bij de verwachtingen van de leerlingen in deze groep 8. Omdat we het kijken naar talenten en mogelijkheden van leerlingen belangrijk vinden, hebben sommige leerlingen op een eigen leerlijn of met een ontwikkelingsperspectiefplan (OPP) gewerkt. Deze leerlingen hebben gewoon meegedaan aan de eindtoets. De resultaten van alle leerlingen in de groep zijn meegenomen in de eindresultaten, waardoor het groepsgemiddelde wat lager is, maar wel passend bij dat wat we de afgelopen jaren hebben gezien op de CITO tussentoetsen en bij wat we in de groep zien.
De resultaten op gebied van rekenen zijn nog beïnvloed door de oude rekenmethode die in groep 8 gebruikt wordt. Schooljaar 2022-2023 is de nieuwe methode Pluspunt in groep 1 t/m 7 geïmplementeerd en hebben we hier teamscholing in gehad. Volgend schooljaar gaat dit ook voor groep 8 gelden. Wel is er al extra tijd voor automatiseren van de basisvaardigheden ingezet.
We verwachten dat onze eindresultaten komend schooljaar hoger zullen zijn.
Leerlingaantallen

Groeien in Zicht op Ontwikkeling
Schooladvies
We houden vanaf de start van de basisschooltijd zicht op de ontwikkeling van onze leerlingen. Zo kunnen we aan- en bijsturen waar nodig. Hierbij kijken we naar leerontwikkeling, met behulp van de toetsresultaten vanuit de methode en CITO, werkhouding en kindkenmerken.
Met behulp van de CITO-resultaten, de resultaten van de methodetoetsen en de observaties van de leerkracht van groep 6 en 7 stellen we eind groep 7 een pre-advies op voor het Voortgezet Onderwijs. Hierbij kijken we ook weer naar de werkhouding en kindkenmerken. Dit pre-advies wordt eind groep 7 met ouders besproken.Ook in groep 8 volgen we de ontwikkeling van leerlingen door middel van een CITO-toets. Dit gebeurt in oktober. Halverwege groep 8, In januari, stellen wij , nog voor de Doorstroom-toets, een (voorlopig) schooladvies op. Dit is op basis van het preadvies, de CITO-toetsresultaten, de resultaten van de methodetoetsen en observaties van de leerkracht, werkhouding en kindkenmerken. Dit wordt met ouders besproken.
In het voorjaar worden de resultaten van de Doorstroom-toets bekend. Naar aanleiding van deze resultaten kunnen wij het schooladvies heroverwegen. Vervolgens is het mogelijk om het advies naar boven toe bij te stellen. De ouders van de betreffende leerlingen worden hierover geïnformeerd. De definitieve schooladviezen worden in maart en indien nodig na de Doorstroom-toets overgedragen aan het Voortgezet Onderwijs.