Identiteit
Hieronder verstaan we het praktiseren van wat staat beschreven bij ‘groeien in geloof’ in het hoofdstuk onderwijsdoelen.
Verder geven we deze identiteit in de praktijk gestalte door:
Verder geven we deze identiteit in de praktijk gestalte door:
- De viering van het kerst-/paasfeest met kinderen, ouders/verzorgers (jaarlijks vieren we het kerst- of paasfeest met kinderen en ouders in de kerk)
- De viering van het kerst-/paasfeest met de kinderen op school
- Een aantal maandvieringen met de kinderen
- Het met gebed of een gebedslied openen en sluiten van de schooldag
- Het zingen van christelijke liederen
- Het vertellen van verhalen uit de Bijbel en het gesprek daarover, in relatie met het maatschappelijk gebeuren en de actualiteit van de wereld om ons heen
- De praktische vertaling van de Bijbelse verhalen, in hun relevantie voor het leven van iedere dag
- Het omzien naar elkaar
- Het overbrengen van Gods liefde voor deze wereld op de kinderen
Het Kompas in de samenleving
Een wijze wereldburger is iemand die:
Een wijze wereldburger is iemand die:
- vertrouwt op God;
- vertrouwt op zichzelf;
- vertrouwt op zijn naaste.
Een wijze wereldburger toont zijn verantwoordelijkheid door:
- zich bewust te zijn van wat hij doet;
- te weten waarom hij doet wat hij doet;
- na te denken over het gevolg van zijn doen en laten, voor zichzelf, de ander en de schepping.